Niet iedereen die traint maakt voldoende vooruitgang, dit kan om verschillende redenen zijn.406393 3169555956260 1186311786 3393195 1588188850 n

   Hieronder vind je de top 7 redenen die ervoor zorgen dat je GEEN resultaat boekt.

1. Geen recuperatie drank nuttigen na de training

Na een training is je lichaam in een vermoeide toestand. Voornamelijk je spieren zijn vermoeid en moeten herstellen van de training. Dit herstel maakt je sterker als je trainingsprikkel hoog genoeg was. Om het lichaam zo snel mogelijk te herstellen en sterker te maken heb je direct na de training voedingsstoffen nodig om je spieren te voeden. Een shake vlak na de training is een snelle en praktische oplossing om zo snel mogelijk voedingsstoffen naar je spieren te brengen.
Hoe langer je wacht om je shake te drinken, hoe trager je herstel zal zijn.
Drink dus direct na je training een shake met whey proteïne en snel opneembare koolhydraten om je glycogeen in je spieren terug aan te vullen.

2. Je onderste ledematen NIET trainen

Je beenspieren zijn één van de grootste spiergroepen in je lichaam en toch trainen de meesten hun benen niet.
Niet alleen heb je hierdoor slanke benen die helemaal niet in proportie zijn met de rest van je lichaam, de belangrijkste reden is dat je een belangrijke kans mist om over je gehele lichaam spiermassa en kracht bij te winnen.
Squats bijvoorbeeld trainen al je beenspieren, ze activeren je core spieren en ze stimuleren de aanmaak van groeihormoon. De stimulering van het groeihormoon richt zich op het gehele lichaam, dus je bovenlichaam wint hier ook mee!

3. Enkel op vaste toestellen trainen

Vaste toestellen hinderen je krachtontwikkeling omdat je lichaam zichzelf niet hoeft te stabiliseren, aangezien je op een stoeltje zit. Echter, hoe stabieler je bent, hoe meer kracht je uiteindelijk zal kunnen ontwikkelen. Losse dumbells of kabel machines zijn een betere optie, omdat je hier wel je lichaam hoeft te stabiliseren. Je gewrichten zullen stabieler worden en je zal voelen dat je kracht automatisch mee naar boven zal gaan.

4. Met een lage intensiteit trainen

Als je 10 herhalingen van een oefening doet, is het de bedoeling dat je er daadwerkelijk ook maar 10 kan doen en geen 12. Spieren hebben een intensieve trainingsprikkel nodig om sterker te worden en te groeien. Belangrijk is wel dat je steeds met een correcte houding de oefening uitvoert, smokkelen is dus niet toegestaan. Enkel in gevorderde trainingen en onder begeleiding van een trainer kan smokkelen soms dat tikkeltje extra effect geven.

5. Langzame cardio doen

Cardio sessies moeten intensief genoeg zijn om een verandering te krijgen in je lichaam. Interval training is een betere optie, het stimuleert je lichaam en verhoogt je metabolisme. Werk 30sec. intensief en 30sec. rustig, dit gedurende 10-20min. afhankelijk van je trainingsniveau. Een combinatie van krachtoefeningen in circuitvorm uitgevoert zonder rust is de beste optie om je conditie op te krikken en je kracht te blijven behouden.

6. Steeds dezelfde oefeningen doen

Als je steeds hetzelfde doet, zal je lichaam er ook steeds hetzelfde blijven uitzien.
Je lichaam past zich na een tijdje aan aan je oefeningen, herhalingen, sets en je tempo. Om je lichaam steeds te laten groeien is het belangrijk om voldoende variatie in je training te brengen. Dit kan je doen door je oefenkeuze, herhalingen, sets, of je tempo voldoende te laten wisselen. Om de 4-6 weken een variatie is een goede standaard.

7. Te lang rusten tussen sets en oefeningen

Ik weet dat fitness ook een sociale gelegenheid is, maar als je echte vooruitgang wil kan je best wachten tot na de training om te socializen.
Als je traint rond de 6 herhalingen, rust dan niet langer dan 90sec. Train je 12 herhalingen rust dan ongeveer 45sec.
Als je dit beter gaat opvolgen, zal je merken dat dit niet lang is en je snel aan je volgende set moet beginnen. Tijd voor een uitgebreide babbel is er dus niet.
Zorg er ook voor dat de kern van je training niet meer dan 45min. duurt. Dit is buiten je opwarming, mobilisatie en flexibiliteitsoefeningen gerekend.

Social media

like-us-on-facebook

Instagram

youtube

Kalender

Lessen

23 Mei 2018 20:00 - 21:00

Locatie Hasselt, Hasselt



Lees verder Resterende plaatsen: 2


24 Mei 2018 20:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 6


25 Mei 2018 20:00 - 21:00

Functional Body



Lees verder Resterende plaatsen: 7


Nieuwsbrief




Joomla Extensions powered by Joobi

Referenties

Ik ken Christophe en Evie al enkele jaren. Ik deel met hen hun passie voor sport en gezondheid.
Zij waren er bij toen ik mijn eerste stapjes nam in het mountainbiken. 
Nu Christophe het mountainbiken op een lager pitje gezet heeft rijdt hij regelmatig een rit samen met mij. Pure fun uiteraard!
 
In de jaren dat ik bevriend ben met Christophe en Evie heb ik uiteraard ook al kennis gemaakt met Functional Body. Voor al mijn sportgerelateerde kwaaltjes kan ik bij hen terecht. Zo werd ik er al succesvol geholpen voor hielspoor in mijn voetzolen en voor lage rugpijn op de fiets. Momenteel staan we voor de grootste uitdaging tot op heden: de revalidatie van mijn schouderfractuur na een val met de mtb. Alles verloopt voorspoedig en ik twijfel er niet aan dat ook dit een succesverhaal wordt!
Wat mij vooral aanspreekt in de aanpak van Functional Body is niet gewoon de behandeling van de kwetsuur maar het aanpakken van het onderliggende probleem dat de kwetsuur veroorzaakt. Hoe doen ze dit? Alles draait rond balans en evenwicht. Is het lichaam in balans? Is er een evenwicht tussen de rechter- en linker lichaamshelft? Is er een evenwicht tussen kracht en mobiliteit? Via een gestandaardiseerd testprotocol word je lichaam getest om te kijken waar het probleem dat je lichaam in disbalans brengt zich situeert. Dit kan een mobiliteits- of krachtverschil zijn, of een combinatie van beiden. Daarop wordt er een gepersonaliseerd oefenprogramma opgesteld dat in verschillende fases het probleem aanpakt. Je traint niet enkel ter plekke bij hen maar je krijgt ook, indien gewenst en/of noodzakelijk, een gepersonaliseerd oefenprogamma mee om thuis of in de gym af te werken buiten je trainingen bij Functional Body. 
 
Voor mijn vragen over (sport)voeding kan ik ook bij hen terecht. Ook hier kan je rekenen op een persoonlijke aanpak. Ga je voor de ideale sportvoeding, een gezonder eetpatroon of gewichtsverlies: bij Functional Body weten ze wat te doen!
 
Het positivisme en enthousiasme dat Christophe en Evie uitdragen werkt beslist aanstekelijk. Je wordt er echt gemotiveerd en persoonlijk begeleid en dat maakt het verschil! 
 
Wat je doelstelling ook is (conditie opbouwen, gezondheid verbeteren, trainen voor een specifieke uitdaging, krachttraining, voedingsbegeleiding, figuurverbetering, enz.), bij Functional Body weten ze van aanpakken en je kan er zeker van zijn dat je er altijd een persoonlijke begeleiding op maat krijgt. Een programma opgesteld om jouw persoonlijke doelen te verwenzenlijken. Realistisch maar effectief. Ik raad dit voor iedereen aan. Twijfel niet, maak een afspraak. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zal krijgen!!
 
 
 
Back to Top